reklama

Keď ma ubili

Doby minulé pominuli; ľudstvo zabúda, no občas sa aj v parlamente spomenie na našich "Romantikov". Báseň poňatá iným štýlom a predsa v tom istom duchu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bol som malý chlapec,

koníka mi dali.

Dreveného tátoša

z jedle vystrúhali.

Vyrástol som väčší,

už mi pätnásť tiahlo,

darovali šabličku

z dreva javorovho.

Hrával som sa chlapec

na dvore na zboji,

v hore som bojoval

šabľou na koni.

Otec ma chránili,

mamka zas hladili,

svojeho si synáčka

pred svetom chránili.

Čo Tatra mi súdi,

život môj zastihne,

šuhaj som ja švárny, ver,

vojna ma neminie.

Bojoval mi otec

i dedov pradedo.

Rukovali mládenci,

pôjdem aj ja svetom.

Za dedinu moju,

za vlasť ľúbu rodnú,

za otca i matičku,

za slobodu tvoju.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ej, osedlali mi

koníka sivého.

Ej, čo ponesie ma tam,

do boja veľkého.

Ponesie ma horou,

cez tie šíre polia,

no nie koník strúhaný,

z jedľového dreva.

Cválať bude junák

po lese, po lúke.

Šabľu bude kovanú,

držať v pevnej ruke.

Bude on bojovať,

boj cisára svojeho,

nezabudne domov prísť,

mamku, otca svojho.

Bojovať on musí,

na to sa narodil,

aby vlasť slovenskú on

z biedy vyslobodil.

Mária Vašková

Mária Vašková

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Byť či nebyť... Ja som!" Zoznam autorových rubrík:  Kniha života...v rýme veršovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu