"Vianoce s Kollárovcami" (recenzia)

Autor: Mária Vašková | 29.11.2012 o 19:59 | (upravené 30.11.2012 o 9:32) Karma článku: 2,42 | Prečítané:  851x

Spustli polia i lúky, vrcholky kopcov pokryl prvý sneh a vietor aj naďalej hudie svoje tiché melódie... Do našich domovov prichádzajú dlhé a studené večery, no plné spomienok. Darmo zalamujete rukou, darmo odháňate myšlienky... Vrátia sa! Tak ako sa do našich sŕdc pomaly vkráda sviatočný čas, aj ĽH Kollárovci prišla s vianočným darčekom. Nové CD „Vianoce s Kollárovcami" je cestou za vlastnou spomienkou. Mladí talentovaní hudobníci s goralským temperamentom z Kolačkova prichádzajú, už v poradí, so svojim šiestym CD.

Čas je meradlom kvality. Od roku 1997 Kollárovci tešia poslucháčov ľudoviek živou hudbou a impulzívnym spevom. Národný folklór obohacujú vlastnými hudobnými úpravami ľudových piesní zo všetkých regiónov Slovenska. Po vyše roku, od vydania posledného albumu „Dievčatá“, vychádza, tentokrát, prvý vianočný CD-disk v originálnej a nenapodobiteľnej interpretácii týchto veselých hudobníkov.

Album „Vianoce s Kollárovcami“ obsahuje štrnásť hudobných skladieb a jeden vianočný vinš. Nájdete si tu známe ľudové koledy ako Vstávajte pastieri, Šťastie, zdravie či Narodil sa Kristus v Betleme; ale aj modernejšie skladby Poďme bratia do Betlema, Roľničky, roľničky i Láska je trpezlivá. V tomto balíku kolied nechýba ani tradíciou ovenčená Tichá noc. Každá koleda dostala vďaka "kollárovskému" talentu, sviežosti ducha a ich nenápadného ale dôrazného perfekcionalizmu a profesionality nový šat. „Kto čaká...“ Z Kolačkova sme sa dočkali akejsi „súzvučnosti“ vianočného času a rozdávania radosti srdečným spevom.

Svoj goralský temperament predstavili v druhej skladbe tohto CD nosiča – Na volej doline, v podaní primáša Tomáša Kollára a Štefana Repku. Chlapci začali hneď od začiatku rezko a nepoľavili ani v ďalších skladbách. Ide o jedinú goralskú interpretáciu v tejto ich vianočnej ponuke. Akousi nosnou a súčasne výraznou skladbou (aspoň pre mňa) je pieseň v podaní Štefana Repku – Dnes je v Betleme. Spev spojený s obsahom vypovedaného a využitím príslušných hudobných nástrojov prináša pokoj, radosť, priestor na spomienky v čase Vianoc i akúsi tajomnú majestátnosť tejto piesne; možno aj vďaka tajomnému zvuku cimbalu i flauty. Vianočný album dýchajúci akýmsi pastierskym rázom našich hôr je posolstvom lásky i pokoja tohto času.

Toto CD je oprávnené zožať medzi milovníkmi ľudovej hudby, a nielen, veľký úspech. Meno bratov Kollárovcov je už roky značkou kvality, o čom hovorí aj predajnosť ich hudobných albumov a veľký záujem o vystúpenia nielen na Slovensku.

Tak ako na Štedrý deň na slávnostnom stole, hoc aj chudobnom, nesmel chýbať chlieb a hŕstka obilia; tak v zbierke vašich vianočných kolied by nemalo chýbať najnovšie vianočné CD Kollárovcov. Potešte svojich blízkych spomienkami na minulosť.

viac info o tomto CD na: kollarovci.sk

alebo na facebooku: KOLLÁROVCI ľudová hudba

Exminister Janušek, ktorého súdia za nástenku, dohliada v Žiline na transparentnosť