reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mária Vašková

Mária Vašková

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Byť či nebyť... Ja som!" Zoznam autorových rubrík:  Kniha života...v rýme veršovSúkromnéNezaradené

reklama

Kniha života

Keď čas nie je podstatný

Mária Vašková

Keď čas nie je podstatný

„Príde Kristus, Spasiteľ náš, cestu mu pripravme." V dnešný deň, prvýkrát po roku, zaznievajú tieto slová. Myšlienka príchodu..., nie len toho spred 2000 rokov; ale príchodu do našich sŕdc, do našich domovov, do našich životov, príchodu konca sveta; príchodu nás samých k sebe. Nie čas je podstatný, ale človek. Pre kresťana nie je dôležité, koľký letopočet sa píše. Nie je dôležité, koľko rokov ubehlo od Kristovho príchodu a koľko ešte ubehne do toho posledného; on k nám prichádza neustále. Len my ľudia na to zabúdame alebo vôbec na to nechceme myslieť. V čase adventu cítime, že práve teraz je ten čas, kedy otvoriť Kristovi dvere, kedy ho vpustiť do nášho srdca. Sú pre nás podstatné roky a obdobia; počítame, koľko času ubehne... a pritom? Čas je len relatívny pojem. Čas neexistuje. Čas je v skutočnosti dôsledok času. Len my ľudia, aby sme mali nad sebou kontrolu, sme zhmotnili čas ako taký. Kontrolujeme, kedy kde musíme byť, kam sa máme ponáhľať... ale kto má na starosti režim nášho srdca a svedomia? Ten, ktorého vpúšťame na revíziu len raz za rok? Ktorý má dovolené prísť len na Vianoce? Prečo len advent nám slúži na akési „predvianočné" upratovanie môjho ja?

  • 2. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 463x
  • 2
Pár strán

Mária Vašková

Pár strán

...vravím, že to nie som ja. No, verte mi. Keď niekto z nás spraví niečo úžasne krásne, hanbí sa za to. Zapiera, zahaľuje rúškom tajomstva. Nedovolí sám sebe žiť svoj život, svoje presvedčenie. A možno stačí naozaj málo. Len si to priznať, pripustiť.

  • 10. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 219x
  • 0
čo je skutočné? (môj prvý pokus opísať skutočnosť pred pár rokmi)

Mária Vašková

čo je skutočné? (môj prvý pokus opísať skutočnosť pred pár rokmi)

Prečo? Otázka... Denno denne ju počúvame všade naokolo. Nespočetné množstvo ľudí pýtajúcich sa na príčinu niečoho. Možno na dôsledok svojho konania... očakávania... alebo je to len akási "detská" fráza plná zvedavosti; ked’ niet sa na čo pýtať. Každé ráno ale i večer sa stretávame s farebným svetom; možno nie svetlom, ktoré naše okolie robí farebným. Nejeden z nás má čierno-biely deň; ba horšie - čierny. Prečo? Kým sa nezamyslíš nad dôvodom na čo, alebo "načo" sa pýtaš.

  • 24. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 315x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu